0 152

Научници су открили остатке до сада непознате врсте морских гмизаваца која је, како се претпоставља, живела пре 65 милиона година

Остаци до сада непознате врсте морских гмизаваца откривени су на планини Урал.

Научници кажу да ови рептили личе на плесиосауруса и да су вероватно живели пре 65 милиона година.

"Одлично очувани делови скелета до сада невиђених плесиосауруса из рода поликотилуса (лат. Polycotylus), који су живели у касној креди, пронађени су у јединственом басену у руском региону Оренбург“, преноси Росијскаја Газета речи Владимира Јефимова, председавајућег локалног одељења Руског палеонтолошког друштва.

После проучавања остатака лобање, зуба, кичме, рамена, карличног појаса, горњих и доњих екстремитета, научници су проценили да је овај гмизавац био дугачак између четири и седам метара, са великом главом и снажним вратом.

Новооткривена врста биће названа "Polycotylus Sopotsko", по руском геологу који је открио остатке – Галини Сопотско, председници Клуба младих геолога и еколога у граду Орску.

Галина је објаснила да је Владимир Јефимов помогао да се остаци класификују и да се одреди седам типова гмизаваца којима припадају.

Научници су, такође, открили фосиле древних крокодила, вероватно корњача и првих сисара.

„Ово је посебно разноврсно и богато откриће фауне и флоре касне креде, и у том смислу се може назвати јединственим“, објаснила је Галина.

палеонтологија, гмизавци