Откривени протеини који заустављају рак

© Flickr / WHOКанцер, истраживање
Канцер, истраживање - Sputnik Србија
Израелски научници открили су два протеина за које тврде да могу да обуздају рак и да контролишу раст и развој ћелија.

Тим израелских истраживача на челу са нобеловцем, професором Ароном Чехановером, открио је два протеина за које тврде да су у стању да сузбију рак и контролишу ћелије раста и развоја, пренели су израелски медији.

Релевантну студију спровела је почетком овог месеца Лабораторија професора Чехановера у Хаифи. У тиму се налазе истраживачи и лекари из више израелских медицинских центара.

И поред тог окрића, Чехановер признаје да је сузбијање рака замашан задатак, за који је мало вероватно да ће бити решен у блиској будућности.

Он напомиње да су неопходна додатна истраживања како би се стекло јасно разумевање механизама који стоје иза сузбијања тумора.

„Развој лека заснованог на овом открићу је могућ, премда није известан, а пут до таквог лека је дуг и нимало једноставан“, додаје професор.

Извештај о овом истраживању објављен је прошле недеље у часопису „Сел“ а концентрише се на два протеина који сузбијају канцерозно ткиво. Студија посебно детаљно говори о високој концентрацији протеина с називима КПЦ1 и п50 у ткиву који су у стању да заштите од канцерозних тумора.

Поред тога, истраживање баца светло на улогу коју у поменутим процесима има имунопротеин под називом убиквитин, одговоран за распад и рециклирање оштећених протеина који могу да лоше утичу на ћелије и ткива.

Чехановер је један од истраживача који су открили убиквитин, што му је 2004. донело Нобелову награду за хемију.

Прво нова обавештењаПрво стара обавештења