Београд+ 11°C
Ниш+ 13°C
    Сунчев систем

Откривена 9. планета у Сунчевом систему

© Flickr/ Rob Pettengill

Двојица астронома са Калифорнијског института за технологију тврде да су открила нову планету унутар Сунчевог система, коју су привремено назвали Девета планета, пише „Вошингтон пост“.

Реч је о залеђеном гиганту, три пута већем и десет пута тежем од Земље, који се „крије“ на самом рубу Сунчевог система.

Астрономи Мајкл Браун и Константин Батигин, чија је студија објављена у часопису „Астрономикал џурнал“, наводе да још нису директно посматрали ову удаљену планету, али да имају довољно доказа о њеном постојању.

Да Девета планета заиста постоји, закључили су на основу „кретања недавно откривених патуљастих планета и мањих свемирских објеката ван Сунчевог система“.

„Та мала свемирска тела имају орбите на које, по свему судећи, утиче гравитација скривене планете“, наводи се у студији двојице астронома, који верују да је некада давно планета одгурнута дубоко у свемир под дејством гравитационих сила Јупитера и Сатурна.

Астрономи сматрају да је готово немогуће директно посматрати ову планету, која је 20 пута удаљенија од Нептуна и десет хиљада пута тамнија од Плутона.

„Од античког доба до данас, човек је открио свега две планете, а ово би била трећа“, казао је Браун, наводећи да велики делови нашег Сунчевог система још увек нису истражени.

Сунчев систем, планета, астрономија, САД