Widgets Magazine
    Египат - детаљ из Луксора.

Где спава прелепа царица од које је остала само глава?

© Фото: Pixabay
    0 61

Истраживања гробнице фараона Тутанкамона се настављају, али археолози и даље не могу да дођу до коначног закључка о месту на којем је сахрањена египатска царица Нефертити.

Египатска краљица Нефертити
    © Sputnik / Дмитрий Коробейников

Научници верују да је чувена владарка, за коју се претпоставља да је била Тутанкамонова маћеха, сахрањена у његовој гробници.

Прошлогодишње скенирање Тутанкамонове гробнице у Долини краљева у Египту показало је да се у њој налази још једна тајна просторија.

Иако су археолози саопштили да су 90 одсто сигурни да је тамо сахрањена и Нефертити, да би се прецизно утврдила ова чињеница потребна су додатна истраживања.

Гробницу фараона Тутанкамона открио је нетакнуту у Долини краљева 1922. године истраживач Хауард Картер. Проналазак ове гробнице једно је од најважнијих открића у археологији.

Пет нивоа погребног здања скенирано је 40 пута, саопштава лист „Индипендент“. Главни присталица теорије о месту на ком је сахрањена Нефертити у Луксору јесте британски египтолог Николас Ривс.

„И даље мислим да је гробница Тутанкамона само спољни део већег погребног комплекса у којем је првобитно била сахрањена Нефертити“, навео је Ривс.

Он је, такође, рекао да ће додатна скенирања тајних просторија које, према његовом мишљењу, представљају главну гробницу, бити обављена у априлу.

После тога ће у Каиро бити позвани археолози који треба да анализирају добијене податке.

Египатска владарка Нефертити

Откриће научника можда ће моћи да покрене нови талас занимања за древни Египат и да оживи туристичку индустрију која замире, закључује британски лист. Проналазак тајних просторија у Тутанкамоновој гробници поново је довео Египат у средиште пажње археолога и историчара.

Долина краљева, археологија, истраживање, Нефертити, Тутанкамон, Луксор, Египат