Београд+ 17°C
Ниш+ 17°C
    Егзопланета

Руски телескоп помаже у откривању егзопланета

© Flickr/ NASA Blueshift
    0 32080

Међународни тим астронома открио је егзопланету величине Јупитера помоћу руско-турског телескопа РТТ150, који је изграђен у турској опсерваторији „Тубитак“, наводи се у чланку објављеном у електронској библиотеци „Арксив“.

Новооткривена егзопланета креће се око огромне звезде познате под називом ХД 208897, која се налази у сазвежђу Пегаз. Планета припада групи такозваних „близанаца Јупитера“.

Егзопланета се налази на отприлике истој удаљености од ХД 208897 као Земља од Сунца, али на њој доминирају знатно више температуре, јер је звезда ХД 208897 скоро исцрпела своје резерве и почела да „натиче“. Тренутно је звезда око пет пута већа и 12 пута светлија од нашег сунца.

Истраживачи су приметили да откривање сателита око „старих звезда“ доказује да ПТТ150 и други телескопи могу да пронађу мале планете које се крећу око великих звезда уколико се посматрају дуже време.

Током протеклих 10 година астрономи су открили на хиљаде планета изван Сунчевог система, од којих су неке сличне величини Земље, док друге подсећају на Јупитер.

Астрономи сада активно раде на проучавању њихове атмосфере како би проценили да ли на њиховој површини може да постоји живот.

Слично:

Потрага се наставља: Астрономи НАСА пронашли 10 Земљиних близнакиња (видео)
    Откривене 104 нове планете, четири можда настањиве
    РТТ150, егзопланета, телескоп, Свемир