Београд+ 23°C
Ниш+ 22°C
    Дијета - илустрација

Дијета: Једну препреку морате да савладате да би успели, а она није нимало наивна

© Fotolia / Lsantilli
    0 75

Истраживање на мишевима нуди објашњење зашто држање дијете може да буде неефикасан начин мршављења с обзиром на то да главне мождане ћелије могу да делују тако да спрече сагоревање калорија.

Мозак може да буде највећа препрека мршављењу док држите дијету, кажу резултати новог истраживања са Универзитета Кембриџ.

Резултати истраживања објављени су у часопису „е-лајф“. Истраживање је спроведено на мишевима, а открило је нови механизам где се организам прилагођава ниском уносу калорија и ограничава губитак килограма.

Истраживачи су установили да главне мождане ћелије делују као „окидач“ у спречавању организма да сагорева калорије када је њихов унос ограничен.

„Стратегије мршављења су често неефикасне зато што организам функционише као термостат и изједначава број калорија које трошимо са бројем калорија које уносимо“, каже један од истраживача из Лабораторије за проучавање метаболизма Универзитета Кембриџ.

„Када мање једемо, наше тело то компензује и сагорева мање калорија, што отежава губитак килограма. Знамо да мозак мора да регулише овај калоријски термостат, али није било познато како прилагођава сагоревање калорија количини хране коју људи поједу“, навео је он.

Истраживачи су наизменично активирали и деактивирали АГРП неуроне код мишева како би видели шта се дешава када управљају њиховом функцијом.

Установили су да људи постају гладни и једу када су АГРП неурони активирани, али да, ако нема хране на располагању, делују тако да чувају енергију ограничавањем броја калорија које се сагоревају и тако успоравају мршављење.

Истраживачи кажу да ова открића могу да доведу до развоја нових и унапређених терапија за смањење претераног уноса хране и гојазности.

Кликс