Снимок Меркурия в искусственных цветах, отражающих минералогические и химические свойства приповерхностного грунта

Докази о постојању месеца изван нашег соларног система

© Фото: NASA Goddard Space Flight Center

Астрономи су уз употребу свемирских телескопа „Хабл“ и „Кеплер“ дошли до доказа о постојању месеца изван нашег соларног система, који кружи око гигантске гасне планете удаљене 8.000 светлосних година.

Према сазнањима објављеним у магазину „Сајенс адвансд“, егзомесец је необичан због своје величине, којом се може поредити с Нептуном.

Такви огромни месеци не постоје у нашем соларном систему, где је забележено готово 200 природних сателита.

„Ово би био први случај откривања месеца изван нашег соларног система“, рекао је професор астрономије с Универзитета Колумбија Дејвид Кипинг, пренео је сарајевски портал „Кликс“.

Уколико буде потврђено додатним опсервацијама, ово откриће би могло да пружи виталне информације о развоју планетарних система, рекао је Кипинг и додао да би то откриће могло да „натера експерте да преиспитају теорије о томе како се месеци формирају око планета“.

Месец, свемир, Свемир