праисторијски човек

Огрлица од канџе царског орла: Пронађен доказ да неандерталци нису били примитивци /фото/

CC BY-SA 2.0 / Paul Hudson / Our Cousin -Neanderthal

Међународни тим научника открио је у Тарагоњи необичну праисторијску „огрлицу“ направљену од канџе царског орла. Откриће је још један доказ да неандерталци нису били примитивци.

Откриће је променило поглед научне заједнице о култури неандерталаца.

Огрлица је направљена је пре 39.000 година.

„До пре 50 година, за неандерталце је важило мишљењеда су били примитивци, груби људи, који су изумрли јер нису били тако добро прилагођени као ми, хомо сапијенси“, рекао је главни истраживач студије Антонио Родригуез-Хидалго.

Међутим, необичан проналазак је доказ да су неандерталци — попут нас — били у стању да формулишу сложене симболичке мисли и да су имали осећај за естетику.

„Неандерталци су користили орлове канџе као симболичке елементе, вероватно као висеће украсе“, додао је истраживач.

Откриће припада култури типичној за последње неандерталце који су живели у Европи пре него што су ступили у контакт са хомо сапијенсом.

„Орнамент преноси поруку и уско је повезан са развојем сложеног језика и развојем модерне врсте спознаје. Настанак уметности, преношење апстрактних идеја и порука“, закључио је научник.

Резултати студије објављени су у часопису „Сајенс адвансис“.

студија, доказ, неандерталци