Небеско тело

Астероид већи од Ајфелове куле приближава се Земљи брзином 20 пута већом од звука

CC0 / pixabey

Небеско тело, откривено 2006. године, описано је као „потенцијално опасно“ због близине нашој планети.

Процењује се да ће астероид проћи поред Земље за мање од две недеље, упозорила је НАСА.

Свемирска стена идентификована као 481394, величине око 610 метара, двоструко је већа од Ајфелове куле, тј. велика је као шест фудбалских терена.

Очекује се да ће се астероид приближити Земљи 20. новембра, и то на 0,029 астрономских јединица изнад наших глава, односно на 4,35 милиона километара. Летеће запањујућом брзином од 27.000 км на час, односно око 22 пута брже од звука.

Овај астероид, откривен 2006. године, пролази два пута годишње кроз нашу орбиту. Спада у групу Атен астероида.

Његова путања показује да постоји могућност судара у наредна два века. Сваки астероид или комета који се креће на око 50 милиона километара од Земље — описан је као небеско тело близу Земље (НЕО).

Од више од 600.000 астероида који се пролазе кроз наш Сунчев систем, научници су категорисали око 20.000 НЕО објеката.

НАСА је прошле недеље објавила и да ће астероид величине Бурџ Калифе (највише зграде на свету) проћи поред наше планете дан после Божића.

А у септембру је агенција признала да је идентификовала велики астероид само неколико сати пре него што је ушао у атмосферу и тамо изгорео.

НАСА, Земља, астероид