свемир

Откривена најмоћнија икад забележена експлозија у свемиру /видео/

© CC0 / пиксабеј

Експлозије гама зрака открили су телескопи који се налазе на Канарским острвима у Шпанији. Астрономи кажу да је то најмоћнија светлост икада забележена у историји.

Космички гама зраци веома су снажни и изненадни, па научна заједница верује да су они последица умирања неутронске звезде, звезданог остатка, која настаје услед гравитационог колапса масивне звезде током супернове.

„Експлозије гама зрака су најмоћније експлозије познате у свемиру и обично ослобађају више енергије за неколико секунди свог живота од нашег Сунца“, рекао је специјалиста за гама зрачење Дејвид Берге.

Космички феномен забележили су телескопи који се налазе на острву Ла Палма. Најновија открића објављена су и у две независне студије у научној публикацији „Nature“, у којима је учествовало више од 300 научника.

Прошле су деценије од када је први пут забележена експлозија гама зрака, али фундаменталне карактеристике овог космичког феномена још увек нису у потпуности проучене.

​Нова космичка експлозија забележена је у јулу 2018. године, а друга је откривена у јануару 2019. године, производећи светло приближно 100.000 милиона пута интензивније него што људске очи могу да издрже.

Иако експлозије гама зрака трају неколико секунди, њихов сјај се може посматрати у неким телескопима и неколико минута. Ако се користе радио-телескопи, појава се може посматрати месецима, па чак и годинама.

експлозија, космос, гама зраци