0 338

Научници су дошли до револуционарног открића кад су пронашли скоро 4.000 микроба који живе у водама језера Виланс 2014. године. Недавно су се вратили на лице места у нади да ће кад проуче језеро пронаћи доказе о животу у другим деловима света или чак и у свемиру.

Научници са Мичигенског технолошког универзитета испитивали су подземље језера Вилианс које се налази испод леда које је изгледало као планета насељена ванземаљцима. У студији објављеној у часопису „Глобал биокемикл сајклс“ открили су да језеро има изненађујућу количину органског угљеника, виталног извора хране за микробе на Антартику.

Истраживачи су открили да се базен раствореног угљеника може формирати у језеру за 4,8 до 11,9 година. Док се језеро пуни и одлива, храњиве материје и органски угљеник путују под водом до Јужног океана.

„Нема фотосинтезе испод леда у океану низводно од овог језера и то ограничава расположиве изворе хране и енергије на начине који се не могу наћи у надземним језерима или отвореним океанима. Идеја је да би језера под ледом која се налазе узводно могла да обезбеде важне изворе енергије и храњивих материја за организме који живе у ледом прекривеним регионима Јужног океана“, рекла Триста Вик-Мејџорс, асистент професора биологије на Мичигенском технолошком институту и водећи аутор студије.

Истраживачи су користили бушилицу са топлом водом како би пробили лед дебљине од скоро једног километра, а после су узели узорке воде и послали камеру у језеро.

​Она је рекла да ће проучавање језера испод леда пружити увид у то како је настајао живот и у другим деловима света.

„Има воде и постоји живот под ледом. То нас може пуно научити о нашој планети јер је ово сјајно место за посматрање једноставних екосистема без организама виших нивоа, тако да можемо доћи до одговора о животу до којих је немогуће доћи на другим местима“, рекла је Триста Вик-Мејџорс.
    ванземаљци, Антарктик