Вирус корона се шири планетом (3050)

Стручњаци са Гент универзитета сматрају да би генетске разлике међу становницима могле објаснити зашто је у неким земљама од корона вируса страдао много већи број људи. По њима, скандинавске земље и земље источне Европе мање су погођене пандемијом од осталих земаља због разлике у генима.

Наиме, у скандинавским земљама је број умрлих знатно нижи од просека, док је у балканским, међу које спада и Хрватска, такође забележен релативно низак број мртвих. Супротно томе, пандемија ковида 19 тешко је погодила северну Италију, Шпанију и америчку савезну државу Њујорк, преноси портал „Бука“.

Одређене генетске карактеристике утичу на ниво пандемије ковида 19, закључили су стручњаци с Гента, који су објаснили како су открили очиту везу између гена АЦЕ1 и ковида 19, пише „Ла либре“.

Белгијски научници су установили да што више становника неке земље има Д полиморфизам гена АЦЕ1, на том подручју је забележено мање смртних случајева од ковида 19.

Полиморфизам је појам који у генетици описује појаву више варијанти истог гена унутар једне популације.

„Што више идемо према истоку Европе, то је чешћи полиморфизам Д гена АЦЕ1. То корелира с озбиљношћу пандемије корона вируса, односно видимо да се епидемија ковида 19 смањује како прелазимо из западне у средњу и источну Европу“, објаснио је микробиолог и имунолог Јорис Делангхе са Универзитета Гент.

Стручњаци сматрају да се овим обликом полиморфизма гена АЦЕ1 може објаснити до 41 одсто разлике у нивоима пандемије међу земљама. Након што су упоредили податке о учесталости полиморфизама међу становницима 25 земаља Европе, Блиског истока и Северне Африке с подацима Универзитета Џонс Хопкинс о броју инфекција и смртних случајева у тим земљама, открили су очиту повезаност између полиморфизма Д гена АЦЕ1 и јачине пандемије.

Прочитајте још:

Тема:
    Вирус корона се шири планетом (3050)
    вирус корона