0 244

Астрономи су први пут у историји видели бљесак светлости током судара две црне рупе, чије се спајање одиграло на удаљености од 7,5 милијарди светлосних година.

Ово откриће је сензационално пошто је ниво гравитације црних рупа толико јак да чак ни светлост не може да им побегне, што би значило да приликом судара не би могли да се ослободе светлосни таласи.

Такве сударе, у одсуству светла, астрономи идентификују откривањем гравитационих таласа, односно поремећаја створених колизијом масивних објеката.

​Научници су своје откриће објавили су журналу „Физикал ривју летерс“, наводећи да је те таласе 21. маја детектовала Ласерска интерферометријска опсерваторија гравитационих таласа (ЛИГО).

Научници сматрају да сам судар две црне рупе нема никакве везе са светлошћу. Они, наиме, тврде да при судару настаје нова црна рупа коју је силина удара избацила ван њеног гравитационог диска.

Новоформирана црна рупа, потом, у реакцији са гасовима ствара бљесак.

„Управо приликом те реакције са гасовима настаје бљесак који је видљив телескопима“, рекао је астроном Бери Мекернар са калифорнијског Института за технологију.

Научници указују да, уколико је њихова хипотеза тачна, новоформирана црна рупа би била највећа до сада.

Прочитајте још:

научници, свемир, светлост, Бљесак, судар, црне рупе
    Коментариши преко Sputnik налогаКоментариши преко Facebook налога