0 639

Група истраживача са Института за астрономију Макс Планк успела је да ухвати прву оптичку слику егзопланете која је удаљена 63 светлосне године од Земље.

Снимак планете смештене ван Сунчевог система је направљен помоћу најнапреднијег оптичког телескопа на свету у чилеанској пустињи Атакама. Снимање је изведено методом радијалне брзине.

​Егзопланета названа „Beta Pictoris c“, друга је планета откривена у том систему.

„Ово је прва директна потврда планете откривене методом радијалне брзине“, рекао је Силвестре Лакур, вођа програма за посматрање „ExoGRAVITY“.

Водећи научник пројекта са Института Макс Планк, Френк Ајзенхауер рекао је да тек почињу да истражују запањујуће нове светове, од супермасивне црне рупе у центру наше галаксије до планета изван Сунчевог система.

„Beta Pictoris“ систем се налази на око 63,4 светлосне године од Сунчевог система. До данас су откривене само две планете које круже у младом систему - прва откривена и фотографисана 2008. године названа је „Beta Pictoris b“. Друга, „Beta Pictoris c“, откривен је у другој половини 2019. године, а сада је направљен њен јединствен снимак.

Прочитајте још:

егзопланета