Највећа животиња која је ходала Земљом: Откривени остаци џиновског диносауруса /видео/

© AP Photo / Mary AltafferРеплика 37-метара високог титаносауруса у америчком Природњачком музеју у Њујорку
Реплика 37-метара високог титаносауруса у америчком Природњачком музеју у Њујорку - Sputnik Србија
Остаци највеће животиње која је ходала Земљом откривени су у Аргентини, сматрају научници из те земље. Ради се о непознатој врсти гигантског диносауруса, који је тежио више од 69 тона.

Остаци дуговратог диносауруса стари су око 98 милиона година, проценили су научници. Први делови костију откривени су у Патагонији пре осам година, а ископавања још трају.

Диносаурус - Sputnik Србија
Откривени скелети нове врсте диносауруса који су живели пре 125 милиона година

Научници су сада успели да одреде приближне димензије на основу до сада ископаних остатака тог диносауруса и сматрају да је био већи од до сада највеће познате животиње, титаносауруса. Резултати проучавања ископаних остатака недавно су објављени у научним часописима.

Титаносаурус је био највећи члан породице сауропода. Овај дуговрати биљојед, који је живео у периоду Јуре (пре око 160 милиона година), па све до периода Креде (пре 66 до 145 милиона година), могао је да буде висок до 37 метара и тежак до 69 тона.

„Проучавајући остатке нове врсте из Патагоније, чини се да би могао бити највећи сауропод који је до сада нађен“, рекао је Пол Барет, палеобиолог из Музеја историје природе у Лондону, пише „Лајвсајенс“.

Научници још немају довољно доказа који би могли да потврде да се ради о потпуно новој врсти или само гигантском примерку неке од постојећих џиновских врста.

Жаба на киши - Sputnik Србија
Киша је на Земљи једном падала милион година без престанка и довела до нестанка многих врста

Међутим, уверени су да ће, када се ископавања заврше, моћи да га класификују као нову врсту.

„Место где је откривен веома је тешко приступачно и логистика је компликована. Али очекујем да се вратимо истраживању када се заврши пандемија“, рекао је Алехандро Отеро, палеонтолог из Музеја Ла Плата у Аргентини.

Две врсте титаносауруса тренутно се сматрају највећим и обе су пронађене у Аргентини. Једна је аргентиносаурус, а друга патаготитан. Међутим, закључци о њиховој величини изведени су на малом броју остатака. До сада је пронађено тек 13 костију аргентиносауруса и шест јединки патаготитана.

Прочитајте још: