Револуционарна студија открива зашто су неки људи имуни на корону

CC0 / Pixabay / Vaccination
Vaccination - Sputnik Србија
САРС-КоВ-2, познатији под називом „нови вирус корона“, само је један од прегршти сродних РНК вируса који узрокују респираторне болести различите тежине код људи и неких животиња. Нова истраживања показују да неки људи стварају имунитет на ковид 19 ако су прележали било који сој вируса корона.

Старе инфекције другим вирусима корона помажу људском имунолошком систему у борби против новог САРС КоВ-2. То је закључак групе истраживача са Универзитета Северна Аризона и Института за истраживање транслационе геномике, непрофитне организације.

У свом истраживању научници су користили прилагођени алат под називом „Пеп сек“ који су створили за „фино мапирање одговора антитела на све вирусе корона који заразе људе“, у распону од једноставних који узрокују симптоме који нису озбиљнији од симптома прехладе до озбиљнијих и потенцијално смртоносних.

Оно што су открили је да излагање претходним вирусима корона побољшава способност људског имунолошког система да се бори против новог, јер ангажује првобитно створена антитела за борбу против других вируса.

„Наши резултати сугеришу да вирус ковид 19 може пробудити одговор антитела која су постојала код људи пре тренутне пандемије, што значи да можда имамо одређени степен већ постојећег имунитета на овај вирус“, објаснио је коаутор студије др Џон Алтин у вези са студијом која је објављена у „Сел репортс медисин“, научном часопису са рецензијом.

Пре новог вируса корона познато је да се човечанство упознало са најмање шест врста вируса корона.

Стога су, заједно са САРС-КоВ-2, научници проучавали реакције антитела на два друга опасна вируса корона која су недавно претила свету – МЕРС-КоВ, што је 2012. довело до локализоване епидемије у Саудијској Арабији, и САРС-КоВ-1 – која је избила у Азији 2003. године.

Такође су проучавана четири старија, мање опасна и далеко распрострањенија вируса корона – алфакоронавирус 229Е, алфакоронавирус НЛ63, бетакоронавирус ОЦ43 и бетакоронавирус ХКУ1.

Човечанство је развило висок ниво имунитета на ове вирусе, чији симптоми обично нису озбиљнији од симптома прехладе, што узрокује благе инфекције горњих дисајних путева.

Ови резултати су изузетно важни у давању научних сазнања за стварање нових дијагностичких алата, проучавању утицаја употребе реконвалесцентне плазме као терапије за ковид 19, па чак и у дизајнирању нових вакцина и терапија антителима која се могу борити против мутација новог вируса корона.

„Наши налази истичу да је одговор на САРС-КоВ-2 обликован претходном изложеношћу вирусу корона и имају потенцијал да повећају антитела“, рекао је Алтин.

Научници кажу да је обо откриће основ за даље студије. Истраживање би, на пример, могло помоћи да се објасни широк спектар на који се ковид 19 манифестује, при чему неки људи доживљавају само благе симптоме или чак прелазе вирус потпуно асимптоматски, док се други суочавају са тешким симптомима или подлежу компликацијама повезаним са болешћу.

„Наша открића подижу могућност да природа одговора антитела на претходну ендемску инфекцију вирусом корона може утицати на ток болести узроковане ковидом 19“, рекао је др Џејсон Ладнер, водећи аутор студије.

Истраживање је такође укључивало учешће Националног војног медицинског центра Валтер Рид, Норвешког универзитета за науку и технологију и низа других болница и истраживачких институција.

Прочитајте и: