Widgets Magazine
Слушајте Sputnik
    Спаска кула московског Кремља

    Фалсификатима покушавају да елиминишу Русију из пребогате Централноафричке Републике

    © Sputnik / Владимир Вдовин
    Русија
    Преузмите краћи линк
    Оливера Икодиновић
    2867

    Амерички канал Си-Ен-Ен започео је нову кампању којом покушава да дискредитује улогу Русије у Африци, кажу руски експерти, коментаришући наводе тог медија да руски бизнисмен Јевгениј Пригожин, кога називају „Путиновим куваром“, обезбеђује руске плаћенике и средства за продубљивање руског утицаја у Централноафричкој Републици (ЦАР).

    Америчка телевизија, за коју Доналд Трамп каже да је „фејк њуз“, није рачунала на то да ће јој руски новинари бити за петама током „вишемесечног“ истраживања у ЦАР, и да ће њихови планови бити „раскринкани“ и пре него што објаве свој извештај.

    Новинари руске Федералне новинске агенције боравили су у Централноафричкој Републици, где су истраживали шта заправо амерички новинари раде и шта је био циљ њихове посете.

    Сазнали су да је група новинара Си-Ен-Ена за три месеца два пута била у ЦАР, а испоставило се, како наводи руски медиј, да амерички новинари у прво време нису ни излазили из хотела, а потом су их милитанти из криминалног рејона Банги КМ-5 водили до локалаца, који су, у замену за новац, негативно говорили о активностима Русије у Централноафричкој Републици.

    Руски новинари су предухитрили амерички медиј, те су још средином прошле недеље изнели своја сазнања да је главна сврха Си-Ен-Енове посете успостављање мреже контаката који им могу редовно слати лажне материјале, коментаре, интервјуе о активностима тзв. приватне војне компаније „Вагнер“, чије трагове нису могли да пронађу, иако су уложили знатан напор. Руски медиј не искључује могућност да је ово само прва епизода у информативном рату који Запад покреће у овом проблематичном региону.

    Очигледно је да је сценарио за ову кампању против Москве Запад одавно написао. Према њему, Русија наводно спонзорише приватне војне компаније које бране афричке диктаторе новцем од олигарха, а у замену они дозвољавају Русима да дођу до афричких рудних богатстава — дијаманата, злата и нафте.

    Руски политиколог Јуриј Светов сматра да Запад овом кампањом покушава да Русију потисне са афричког континента.

    „Треба напоменути да приче о томе да је Русија у одређеној мери укључена у процесе који се одвијају у Централноафричкој Републици трају више од годину дана, а сензационалну причу о смрти руских новинара у тој земљи западни медији су повезали са тим да су они наводно истраживали делатност руских приватних војних компанија у ЦАР. Због тога мислим да ни овај најновији извештај Си-Ен-Ена није тек тако написан. Једино је питање шта је чудно у томе што једна земаља, смештена у Европи и Азији, пружа помоћ, укључујући и на војном пољу, једној земљи у Африци. Врло добро знамо да се, рецимо, тамо налазе француске базе Легије странаца, знамо такође и да Американци и Британци стално пружају помоћ у обуци војске разних афричких земаља и да део Африканаца студира у Русији, а затим се враћају да би били ангажовани у одбрани своје земље. Познато је и да је Кина изградила своју поморску базу у делу Африке који се одвојио од Етиопије. Дакле, ништа необично ту нема, али је чињеница да је то жестоко конкурентно тржиште. Африка је богата ресурсима, а Централноафричка Република поседује огромна богатства. Стога ће конкуренција покушавати да се руска активност у овој земљи представи на изопачен начин, да се пробуди светско јавно мњење, како би они захтевали да Русија напусти Африку, а Си-Ен-Ен игра своју улогу у том процесу“, каже за Спутњик руски политиколог Јуриј Светов.

    Подсетимо, у чланку под насловом: „Путинова приватна армија“, Си-Ен-Ен наводи да нема ништа тајно у руском присуству у Централноафричкој Републици и сликовито додаје да се на улицама те земље могу видети пропагандни постери са поруком „Русија: Руку подруку са вашом војском“, а да локалне радио-станице пуштају руске баладе и дају часове руског језика.

    „Регрути се у војсци обучавају на руском и користе руско оружје“, додаје Си-Ен-Ен.

    „Руска кампања у овој ратом разрушеној земљи је све само не искрена. Комбинација изнајмљеног оружја и паметног пи-ара увећава утицај Москве, и Русија се поново намеће као водећи играч у региону, надмашујући ривале“, наводи америчка телевизија.

    Вишемесечно истраживање Си-Ен-Ена, наводи се у чланку, утврдило је да овај амбициозни подухват у срцу Африке спонзорише Јевгениј Пригожин – олигарх толико близак Кремљу да је познат као „кувар“ Владимира Путина.

    „Њега су средином 2016, због финансирања Агенције за истраживање интернета која се мешала у председничке изборе, санкционисале САД“, додаје Си-Ен-Ен.

    Наводећи да Пригожинов конгломерат укључује компанију „Лобеј инвест“ која финансира радио-станицу у Централноафричкој Републици, амерички медиј додаје да он такође финансира и обуку војних регрута у овој држави, где је 250 руских плаћеника, чији се број још увек повећава, а дивиденде компаније „Лобеј инвест“ уступа за потрагу за дијамантима и златом у земљи богатој рудним богатствима.

    „Пре свега, желим да појасним да је Си-Ен-Ен америчка компанија и уз то још ’фејк њуз‘. А добро је упозната и са приватним америчким војним компанијама које су деценијама биле активне у Ираку и на другим местима. Мислим да Си-Ен-Ен прави веома честу грешку, па екстраполира на друге оно што раде приватне америчке војске ван граница своје земље. Ако у Америци постоје приватне војне компаније које се баве сумњивим пословима и активностима које нису у складу са међународним правом, то не значи да оне постоје и у другим земљама света. Што се тиче Руске Федерације, као што је познато — таквих приватних компанија нема јер су забрањене руским законом“, каже за Спутњик руски политиколог Владимир Шаповалов.

    Шаповалов истиче да се односи Русије са Централноафричком Републиком у последње време позитивно развијају и да постоји сарадња Москве са легитимним властима те афричке републике, њеним председником и владом.

    „А ти односи су важан део обнове мира и увођења реда у Централноафричкој Републици, као и оживљавања економије и индустрије након деценија крвавих сукоба, у којима су, узгред, западне земље учествовале као распиривачи тих конфликата“, истиче експерт.

    У ЦАР већ пет година траје грађански рат, беда је рекордна чак и по афричким мерилима, а влада контролише највише четвртину територије. Није тајна ни да се у Централноафричкој Републици налазе руски војни и цивилни инструктори који обучавају владине снаге и да је Русија, уз сагласност Савета безбедности УН, испоручила тој земљи контигент оружја, упркос ембаргу на оружје.

    „Тамо заиста постоје руски саветници у разним сегментима — у економској, друштвено-политичкој и војно-политичкој сфери. То међународно право не забрањује и такве активности су распрострањене у свету. Треба нагласити да у ЦАР има и руских држављана и компанија. За разлику од западних држава, наша земља сарађује са легитимним владама, што се може видети и на примеру Сирије, а такође постоји и сарадња на нивоу појединаца и компанија. За разлику од САД, Русија не промовише неке своје вредности и не троши милијарде на њих. Русија је ангажована на конкретној помоћи“, истиче Шаповалов.

    Коментаришући наводе Си-Ен-Ена да Јевгениј Пригожин није непознат свету плаћеника и да се сматра да он стоји иза операције „Вагнер“, која је одиграла улогу у сукобима у Украјини и Сирији, Шаповалов категорично одбацује такве тврдње.

    „Што се тиче Пригожина, мислим да се овде ради о вештачки изграђеном моделу, који је основа информационог рата против Русије, а Американци су га створили по америчким мерилима. Мит о Пригожину је опис стандардних метода утицаја на друге земље које примењују сами Американци. Пригожин је стварна фигура, руски бизнисмен. Он постоји. Али његове активности нису повезане са мешањем у унутрашње ствари других држава и незаконитим операцијама“, каже Шаповалов.

    Тагови:
    фалсификати, цар, Русија
    Стандарди заједницеДискусија
    Коментариши преко Facebook налогаКоментариши преко Sputnik налога