Слушајте Sputnik
    Спутњик

    „Вашингтон пост“: Не можемо да тврдимо да Спутњик и РТ шире пропаганду

    © Sputnik / Игор Русак
    Свет
    Преузмите краћи линк
    0 171

    Амерички лист „Вашингтон пост“ објавио је да не може гарантовати за тачност информација свог новембарског чланка о томе да су, наводно, Спутњик и телевизија РТ објавили вести које садрже лажне информације.

    „Вашингтон пост“ је 24. новембра објавио чланак о групи независних истраживања који тврде да су проучили случајеве „руске пропаганде“ за време предизборне кампање у САД. Једна од група је била PropOrNot, чији чланови не објављују своја имена и контакте.

    „’Вашингтон пост‘ није наводио никакве сајтове и не гарантује за истинитост закључака групе PropOrNot  у погледу било којих средстава масовних информација, чланак такође није предвиђао такве тврдње“, наводи се у коментару редактора према оригиналној публикацији листа.

    Как је писао „Вашингтон пост“, група PropOrNot је објавила извештај о више од 200 сајтова који су наводно објављивали материјале „руске пропаганде“. Према тврђењу групе, неке од тих вести су прво објављивали Спутњик и телевизија РТ, притом, према речима истраживача, материјали ових медија су некад могли да садрже лажне информације. Један број сајтова се побунио против њиховог укључивања у овај списак и након објављивања чланка PropOrNot их је избрисао са листе.

    Са своје стране главни уредник агенције Спутњик и телевизије РТ Маргарита Симоњан негирала је информације из чланка у интервјуу Си-Ен-Ен.

    „РТ никад није био умешан у овакве делатности и вероватно зато ’Вашингтон пост‘ није успео да дâ ниједан доказ“, навела је телевизија речи Симоњанове. Она је нагласила да лист није ступио у контакт са телевизијом како би добио коментар по овом чланку.

    Како је навео сајт Интерсепт, PropOrNot је саопштио о великом броју организација које су наводно повезане са групом, али су многе од њих изјавиле да су први пут чуле за PropOrNot након објављивања чланка у „Вашингтон посту“ и негирале информације да су повезане са њима.

     

    Тагови:
    Спутњик, РТ, Русија
    Стандарди заједницеДискусија
    Коментариши преко Facebook налогаКоментариши преко Sputnik налога