Београд+ 25°C
Ниш+ 28°C
Слушајте Sputnik
    Руски председник Владимир Путин

    Како је на „намештеним изборима“ у Русији победио „диктатор“

    © REUTERS / Alexander Zemlianichenko
    Свет
    Преузмите краћи линк
    102174

    Од поређења са Совјетским Савезом до оптужби за ауторитаризам, начин на који су мејнстрим медији на Западу писали о руским изборима за председника једва да се ишта променио од 2004. године.

    Једино што је ново је скандал са тровањем шпијуна у Великој Британији, уз нови ниво инсинуација.

    Док је Путин захваљивао грађанима са Црвеног трга, западни медији су објављивали унапред написане текстове који су брисали границе између извештаја и коментара.

    „Гласање је умрљано бројним извештајима о пуњењу гласачких кутија и присилном гласању, али жалбе вероватно неће моћи да ослабе Путина“, стоји у извештају АП-а. „Популарност руског лидера остаје велика упркос репресији над противницима и критикама са Запада због агресивне политике Русије у свету, као и наводног мешања у америчке изборе 2016“.

    „Вашингтон пост“ је гласање назвао „сложеним изборним спектаклом“, чији је циљ да се „легитимизују избори“, које су критичари описали као „циркус“.

    С друге стране, „Њујорк тајмс“ је изборе назвао „празном вежбом“, уз очекивана поређења.

    Председник Русије Владимир Путин током посете свом изборном штабу
    © Sputnik / Михаил Климентьев

    „Прошла су совјетска времена са само једним именом на листићу, када је победник имао по 99 одсто гласова. Дух је, међутим, сличан, са Путиновим фотографијама и слоганом ’Јак председник, јака Русија‘, којима је облепљена цела држава“, пише „Њујорк тајмс“.

    „Си-Ен-Ен“ је јавио да Путин жели „чвршћи стисак моћи“, подсећајући публику да је он „већ сада лидер с најдужим мандатом још од Стаљина“, иако то није тачно, јер је то Леонид Брежњев. Америчка телевизија додаје да је Путин на изборима „играо на карту сукобљавања с међународним играчима“.

    Корпорација Руперта Мардока „Њуз корп“ није много улазила у финесе, већ је Путина једноставно назвала „диктатором“. 

    „Гардијан“ пише да је „парадоксално, први Путинов задатак да направи план бега“.

    „Кремаљска политика је постала крвав спорт. Са све слабијом економијом и елитама које се боре за плен, сабље су исукане“, пише дописник „Гардијана“ из Москве Ендрју Рот.

    Ове године су уобичајене анализе „обогаћене“ оптужбама да је Сергеј Скрипаљ отрован токсином „новичок“.

    „Свађа с Лондоном Путину не може да нашкоди, нарочито не међу гласачима који с њим деле бескомпромиснан националистички поглед на свет, као и његов однос према положају вечите жртве“, пише „Гардијан“.

    И аустралијски „Еј-Би-Си“ се надовезао на причу о Скрипаљу.

    „Дипломатска криза до које је довео случај тровања може да му помогне да привуче више бирача на изборе“, пише „Еј-Би-Си“.

    Тагови:
    амерички медији, избори у Русији, Гардијан, Си-Ен-Ен, Русија, Велика Британија, САД
    Стандарди заједницеДискусија
    Коментариши преко Facebook налогаКоментариши преко Sputnik налога