Слушајте Sputnik
    Свет
    Преузмите краћи линк
    4386
    Пратите нас

    Амерички Стејт департмент објавио је извештај о „основама руске пропаганде“. Међу медијима који су им засметали се нашао и Спутњик. Руска амбасада у Вашингтону сматра да тај извештај има за циљ да „угуши“ званичне предлоге Москве о обнављању сарадње са Америком.

    Стејт департмента у извештају под називом „Основе руског екосистема дезинформација и пропаганде“ систематизује своју концепцију „руске пропаганде“, која обухвата руске државне медије.

    „Руски екосистем дезинформација и пропаганде је скуп званичних, помоћних и неодређених комуникационих канала и платформи, које Русија користи за прављење лажних прича. Тај екосистем чини пет основних стубова: званичне владине комуникације, глобално емитовање које финансира влада, неговање помоћних ресурса, коришћење друштвених мрежа као оружја и дезинформисање помоћу активности у сајбер-простору. Кремљ је директно одговоран за неговање те тактике и платформи – то је део његовог програма за коришћење информација као оружја“, наводи се у извештају.

    Као примери дезинформисања наводе се наслови Спутњика, руске информативне агенције „Новости“, телевизије РТ, „Првог канала“, телевизије „Русија 24“ и других.

    Конкретно, као пример дезинформације се наводи вест РИА „Новости“ – Премијер Велике Британије Борис Џонсон ће бити прикључен на респиратор. Међутим, не наводе се докази да је то дезинформација.

    Према саопштењу Стејт департмента, „руским дезинформацијама“ су супротстављени организовани напори, којима ће се придружити и САД.

    „Екосистем дезинформација и пропаганде, коју наставља да шири Русија, не остаје без противника. Њему је супротстављена успешна заједница која се бори против дезинформација. Чине је влада, организације цивилног друштва, научници, штампа, приватни сектор и грађани широм света који одбијају да трпе ту тактику. Стејт департмент нуди овај извештај као допринос тим заједничким напорима“, наводи се у документу.

    Руска амбасада у Вашингтону прокоментарисала је објављени извештај, саопштивши да на овај начин покушавају да „угуше“ званичне предлоге Русије о обнављању сарадње са САД у кључним сферама, од којих зависи безбедност целог света.

    Из амбасаде поручују руским и страним медијима „који су се усудили да критикују САД“ да имају у виду да „могу и готово сигурно ће постати предмет детаљног анализирања“, а њихови ресурси на америчким друштвеним мрежама ризикују да буду блокирани без објашњења.

    Руска страна истиче да се „Стејт департменту нимало не допада постојање алтернативних извора информација, а у циљу њиховог дискредитовања укључени су озбиљни ресурси“.

    „Сваки глас који противречи Вашингтону проглашава се за 'дезинформацију' у служби 'Кремља' и руских обавештајних служби“, наводи се у коментару руске амбасаде у Вашингтону, објављеном на Фејсбуку.

    Руске дипломате наводе примере апсурда у извештају САД. Тако Стејт департмент као пример „званичних владиних комуникација“ наводи лидера странке ЛДПР Владимира Жириновског и приватну радио-станицу „Говори Москва“.

    „Ако је то врхунац целе конструкције коју су америчке колеге тако пажљиво градиле, онда она више личи на кућу од карата“, закључују из руске амбасаде и саветују Стејт департменту да прате званичне сајтове Кремља, владе и Министарства спољних послова Русије, „како би добили званичне руске информације“.

    Подсетимо, Стејт департмент је затражио 138 милиона долара у 2021. години за „супротстављање руском дезинформацијама и пропаганди“. Кремљ је више пута одбацивао оптужбе на рачун Русије о дезинформацијама.

    Тагови:
    Риа новости, Спутњик, антируска пропаганда, руска пропаганда, дезинформације, Стејт департмент, Русија, САД
    Стандарди заједницеДискусија
    Коментариши преко Sputnik налогаКоментариши преко Facebook налога