Слушајте Sputnik
    Свет
    Преузмите краћи линк
    Хоспитализација Алексеја Наваљног (302)
    0 139
    Пратите нас

    Неколико руских медија објавило је 24. новембра да се у Русији, наводно, припрема „белоруски сценарио“ и да ће се супруга опозиционара Алексеја Наваљног, Јулија, уместо њега кандидовати за Државну думу.

    Аутор чланка је, позивајући се на наводно истраживање у Русији о односу према Наваљном према коме већина Руса сматра политичара губитником, приметио да су сада западни политички стратези одлучили да опозиционара „замене“ његовом супругом.

    „Према упутству страних посматрача“ материјал о овоме се појавио на интернет страницама „Известија“, „Комсомолске правде“, „Газете“ и порталима „Спутњик“ и „ИноСМИ“.

    Извор свих ових вести био је извесни немачки портал „Абендлих Хамбург“.

    Портал „Абендлих Хамбург"

    Судећи према порталу „Јандекс.Новости“, прва међу руским публикацијама која је скренула пажњу на овај материјал била је парламентарна телевизија „Дума ТВ“. Али у Немачкој, како је сазнао „Комерсант“, за портал „Абендлих Хамбург“ нико није чуо док се није појавио материјал о Наваљном.

    Након апела руских новинара, обећали су да ће проучити активности сајта „абенд-хамбург.де“ „у наредним данима“.

    На порталу, упркос немачком закону, није било информација, укључујући податке о физичкој адреси редакције, броју телефона, мејлу, регистрационом броју и имену оснивача (за немачке медије је све ово неопходно од 2007. године).

    Након што је „Комерсант“ објавио да ће затражити инспекцију, интернет страница „Абендлих Хамбург" изненада је престала да се отвара и фраза да је „самоуклоњена“ почела је да се појављује на његовој главној страници.

    Детаљи

    Новинари немачког ТВ канала „Оствест“ у међувремену су сазнали да се „немачки портал“ који је писао о Наваљном појавио у марту 2018. године. Од тада до последњег дана свог постојања он је, према њиховим речима, копирао вести руске телевизије „РТ“.

    Новинари су 2019. године дошли до закључка да је сајт „абенд-хамбург.де“ користио руски домен РЕГ.РУ, али је касније прешао на услуге америчке компаније „КлаудФлер". Међутим, у техничким подацима сајт „Абендлих Хамбург“ у одељку Нсервер назначени су сервери компаније РЕГ.РУ.

    Шта је рекао Наваљни

    Наваљни је на причу о „Абендлих Хамбургу“ одреаговао са: „Веома смешно“. На свом Телеграм каналу навео је да су „самоуклоњени“ „немачки портал“ могли да покрену људи повезани са „РТ-ом“.

    „Направили су сајт за непостојећи немачки медиј, где објављују смеће које је измишљено, а затим преписују у Русији са насловом ‘како извештава немачки лист’“, рекао је Наваљни.

    Представници руских медија који су преносили информације са овог портала нису коментарисали овај случај.

    Прочитајте још:

    Тема:
    Хоспитализација Алексеја Наваљног (302)
    Тагови:
    Русија, Немачка, руски медији, немачки медији, Алексеј Наваљни
    Стандарди заједницеДискусија
    Коментариши преко Sputnik налогаКоментариши преко Facebook налога