Успешно сте се регистровали!
Молимо вас, улогујте се путем линка који вам је послат на

У трци за сензацијом: Како су РТ и Би-Би-Си шокирали британске медије

© AFP 2021 / Daniel LEAL-OLIVAS Би-Би-Си
Би-Би-Си - Sputnik Србија
Пратите нас
Британски медији усаглашено су реаговали на информацију да телевизија РТ изнајмљује студије Би-Би-Сија. Два листа, „Тајмс“ и „Дејли мејл“, покушали су да направе сензацију од уобичајене телевизијске праксе.
Поглед на Вестминстерску палату у Лондону - Sputnik Србија
Амбасада Русије у Лондону се „извинила“ за немешање у „брегзит“

Оба листа упутила су РТ идентичне захтеве, а новинари су се за коментаре обратили политичарима узнемиреним због све већег утицаја руског телевизијског канала. 

Британски лист „Тајмс“, који прати РТ с посебним интересовањем, посветио је руском каналу нови текст. Новинари листа скренули су пажњу на репортажу у којој се адвокат из Лидса појавио с логотипима Би-Би-Сија Јоркшир у позадини. Тај детаљ био је повод за објављивање чланка с громогласним насловом: „Би-Би-Си издаје студио кремаљском телевизијском каналу“.

Изнајмљивање студија је, заправо, уобичајена телевизијска пракса. И британски телевизијски канали користе студије Руске државне радио-телевизије када им је потребно да сниме директно укључење из Русије. О томе говори и сам Би-Би-Си. 

„Као и свака међународна медијска компанија, изнајмљујемо своје платформе другим медијима у складу с утврђеним ценовником“, саопштено је на сајту Би-Би-Сија. 

Телевизија РТ - Sputnik Србија
„Путинови помоћници“ долазе на РТ, а ко долази на Би-Би-Си?

Ипак, новинари „Тајмса“ видели су у томе сензацију. И не само они. Материјал на ту тему намерава да објави и „Дејли мејл“. Оба листа тражила су од РТ исту информацију — колико је пута телевизијски канал изнајмио студије Би-Би-Сија.

„Дејли мејл“ чак и не скрива да пише „управо исти такав чланак“ као и „Тајмс“. Лист наводи да намерава да прича о „забринутости британских политичара поводом веза РТ с руским властима“. 

Управо тај приступ користи „Тајмс“ покушавајући да оправда оптужбе на рачун телевизије. 

„Би-Би-Си има одређене обавезе према онима који плаћају услуге извештавања: поред осталог, да гарантује поштовање високих стандарда и етике у складу с очекивањима британског друштва. Би-Би-Си треба да постави себи питање одговара ли сарадња с РТ тим стандардима и тој етици. По мом мишљењу, одговор може да буде само један — не“, цитира „Тајмс“ шефа Специјалног комитета Доњег дома Парламента Велике Британије за питања медија Дамијана Колинса.

Премијерка Велике Британије Тереза Меј током предизборне кампање у Лондону - Sputnik Србија
Би-Би-Си: Москву није брига за изборе у Британији

Колинс је, да подсетимо, негодовао и због тога што Твитер није потврдио теорију о мешању Русије у „брегзит“. У децембру је затражио нови извештај, али месец дана касније компанија је поново саопштила да нема доказа да се Москва бавила манипулацијама. 

Успеси РТ заиста могу да утичу на британске новинаре

„Ми смо збиља узнемирени због тога што све веће присуство РТ на британском тржишту утиче на здравље сарадника ’Тајмса‘, уколико се има у виду заступљеност листа на нашем каналу“, саопштила је прес-служба РТ одговарајући на захтев листа.

У одговору „Дејли мејлу“ телевизијски канал је подсетио да је време да британски листови поново постану независни, макар једни од других.

„Интересантно је то што ’Дејли мејл‘ поставља иста питања као и ’Тајмс‘, практично дословно. Могуће је да управо због тога приступ РТ (’Постављајте што више питања‘) тако одјекује међу британским гледаоцима и тако ’плаши‘ британске политичаре.“ 


Све вести
0
Прво нова обавештењаПрво стара обавештења
loader
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала