0 180

Научници су развили нови метод анализе крви, која ће омогућити да се открију онколошке болести у раним фазама и да се одреди који орган је оболео, наводи се у истраживању, које је објављено у листу „Аналс оф онколоџи“.

Како се наводи у чланку, новом анализом крви ће бити могуће да се распозна више од 50 типова рака.

Нови метод су развили научници са Института за онколошка истраживања из Бостона, а ослањали су се на студију о слободно-циркулишућој ДНК (сцДНК), која се појављује у крвној плазми након смрти ћелија, укључујући и ћелије рака.

Током развоја нове методе коришћена је и вештачка интелигенција, која је била програмирана да тражи одређене комбинације у низу података. Вештачка интелигенција је прво добила податке о сцДНК од 2.800 пацијената, док је у следећој фази добила податке од још 3.000 пацијената, од којих је половина оболела од рака.

Систем је тачно одредио присуство рака у 44 одсто случајева, а дијагноза је била тачнија што је болест била у напреднијој фази.

У 93 одсто од тих случајева, код којих је утврђен рак, новом анализом је прецизно одређено који орган је оболео.

У истраживању се наводи да се нови метод тренутно клинички тестира. Према речима једног од аутора истраживања Џефрија Окснадра, метода се мора тестирати на независној групи људи, који су у ризичој групи да оболе од рака, како би се реално доказала могућност откривања разних врста рака.
    Прочитајте још:

онкологија, рак, анализа, крв